Треба додати новий код КВЕД? Зробіть це правильно

Корпоративне управління
24 листопада 2025 року
|
1 хвилину Читати

Щоб зберегти бізнес, підприємствам нерідко доводиться переглядати напрям розвитку, отримувати ліцензії тощо. Як юридично правильно додати нові коди КВЕД? Попри те що «воєнних» особливостей ця процедура не має, нагадаємо її основні ланки: чи потрібно змінювати статут, куди і які документи подавати і як правильно заповнити заяву про додання нового коду КВЕД

user icon
Ірина Константинова
юрист-експерт із податкового обліку Експертус Головбух, Київ

Розпочинаючи бізнес, суб’єкт господарювання планує провадити певний вид діяльності. Проте з часом наміри можуть змінитися, й до сфери діяльності додаються нові. Це не проблема, адже закон дозволяє провадити будь-яку діяльність, яка не заборонена. Проте є деякі особливості, на які слід зважати, коли збираєтеся розширити або змінити види діяльності, що раніше внесли до ЄДР (Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань).

Зміни до статуту через додавання нових кодів КВЕД

Зазначати в статуті коди КВЕД не вимагає ані частина 1 статті 88 Цивільного кодексу України (ЦК), ані інші законодавчі акти, які регулюють діяльність окремих юросіб — ТОВ, АТ тощо. Чи необхідно внести зміни до статуту, коли додаєте нові коди КВЕД, залежить від змісту його чинної редакції. Маєте два варіанти дій.

1. Коли у статуті не визначені види діяльності, немає потреби вносити до нього зміни.

2. У статуті зазначені види діяльності, плюс є формулювання на кшталт «…підприємство...

  • Open ChapterЗміст