СИТУАЦІЯ
Директор видав наказ такого змісту: «З метою оптимізації адміністративної діяльності на підприємстві у разі відсутності директора надати головному бухгалтерові право підпису документів з питань фінансово-господарської та зовнішньоекономічної діяльності». Наскільки законним є такий наказ? Що таке оптимізація адміністративної діяльності? Як зрозуміти поняття — відсутність директора? Це не стосується відпустки. Директор працює за сумісництвом, на роботі перебуває не цілий день.
РІШЕННЯ
Як правило, в установчих документах повноваженнями видавати документи (розпорядчі, фінансові, юридичного характеру тощо) від імені підприємства наділяють його керівника — директора. Тож, якщо установчі документи не містять відповідної заборони, директор має право делегувати частину своїх повноважень (функцій) іншим посадовим особам (зокрема, головбухові), а часом — і третім особам, які не є працівниками підприємства. Вирішуючи питання щодо делегування, зважають на особливості виробничої діяльності ...