Втратили первинку: чим підтвердити податкову звітність

Корпоративне управління
18 червня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Розповімо, як діяти підприємствам, які через бойові дії втратили первинні документи або не мають доступу до них. Прочитайте консультацію, щоб правильно документувати такі втрати і звітувати про них податківцям  

user icon
Ольга Гонтаренко
експерт з податкового обліку Експертус Головбух, Київ

Наразі багато підприємств перебувають на територіях, де точаться або точилися бойові дії. Багато з них повністю втратили своє майно та первинні документи, інші не мають доступу до первинки. Пояснимо, що робити у такій ситуації.

Податкову звітність складають на підставі первинних документів. Якщо первинки немає — така звітність не дійсна. Проте через воєнні дії багато підприємств не мають доступу до офісів, відповідно, й до документів. Або офіс разом із документами знищений.

Порядок дій у таких випадках встановлює Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо адміністрування окремих податків у період воєнного, надзвичайного стану» від 01.04.2022 № 2173-ІХ (далі — Закон № 2173). Депутати також доповнили підрозділ 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (ПК) новим підпунктом 69.28. Про що в ньому йдеться, розповімо детальніше.

Обставини, за яких неможливо надати первинку

Якщо платник податків або податковий агент провадив діяльн...

  • Open ChapterЗміст