Втратили первинку: чим підтвердити податкову звітність

Корпоративне управління
18 червня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Розповімо, як діяти підприємствам, які через бойові дії втратили первинні документи або не мають доступу до них. Прочитайте консультацію, щоб правильно документувати такі втрати і звітувати про них податківцям  

user icon
Ольга Гонтаренко
експерт з податкового обліку Експертус Головбух, Київ

Наразі багато підприємств перебувають на територіях, де точаться або точилися бойові дії. Багато з них повністю втратили своє майно та первинні документи, інші не мають доступу до первинки. Пояснимо, що робити у такій ситуації.

Податкову звітність складають на підставі первинних документів. Якщо первинки немає — така звітність не дійсна. Проте через воєнні дії багато підприємств не мають доступу до офісів, відповідно, й до документів. Або офіс разом із документами знищений.

Порядок дій у таких випадках встановлює Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо адміністрування окремих податків у період воєнного, надзвичайного стану» від 01.04.2022 № 2173-ІХ (далі — Закон № 2173). Депутати також доповнили підрозділ 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (ПК) новим підпунктом 69.28. Про що в ньому йдеться, розповімо детальніше.

Обставини, за яких неможливо надати первинку

Якщо платник податків або податковий агент провадив діяльн...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Download materials
Page search