Відновлення втрачених або пошкоджених первинних документів

Корпоративне управління
10 червня 2024 року
|
1 хвилину Читати

Наріжним каменем бухгалтерського обліку, безперечно, є первинні документи. Та що робити, коли їх втрачено? Про те, як відновити загублені первинні документи, і як вплине така втрата на бухгалтерський облік, — тут і зараз

user icon
Андрій Дуднік
консультант з обліку та оподаткування, Київ
user icon
Олена Сердюк
провідний експерт з податкового обліку Експертус Головбух, кандидат економічних наук, Київ

Необхідність зберігання документів передбачена пунктом 6.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.1995 № 88 (далі — Положення № 88). Так, оброблені первинні документи й облікові регістри, бухгалтерські звіти і баланси до їх передачі до архіву підприємства потрібно зберігати в бухгалтерії у спеціальних приміщеннях або зачинених шафах.

Існують мінімальні строки зберігання первинних документів. Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів затверджений наказом Мін’юсту від 12.04.2012 № 578/5. У ньому встановлено, що, наприклад, розрахунково-платіжні відомості зберігають не менше ніж 75 років, а первинні документи, які фіксують факт виконання господарських операцій і були підставою для записів у регістрах бухгалтерського обліку та податкових документах, — не ...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Download materials
Page search