Встановіть чіткий порядок зберігання договорів, що компанія укладає з контрагентами. Якщо цього не зробите, доведеться щоразу намарне витрачати час, коли знадобиться надати договір перевіряльникам або суду. Інакше є ризик, що операцію за таким договором визнають нереальною. Можете навіть програти справу в суді.
Де зберігати
Зберігати договори можете в бухгалтерії, юридичному відділі або канцелярії. Кожен спосіб має свої плюси і мінуси.
У бухгалтерії
Найчастіше оригінали договорів зберігають у бухгалтерії. Це логічно. Саме бухгалтерія зберігає первинні та інші документи, що підтверджують господарську операцію, і на запит подає їх до податкового органу.
Недолік: юристи і менеджери користуються договорами набагато частіше, ніж бухгалтери. Тож і юристи, і працівники бухгалтерії витрачають час, коли необхідно терміново зазирнути у договір.
В юридичному відділі
Цей спосіб зручніший, адже:
- саме юридичний відділ розробляє договори і додаткові угоди до них, перевіряє остаточний текст, перш ні...