Електронні документи з контрагентом: чи обов’язково передбачати в договорі

Договірні відносини
5 вересня 2024 року
|
1 хвилину Читати
user icon
Ірина Константинова
юрист-експерт із податкового обліку Експертус Головбух, Київ

СИТУАЦІЯ

Обмінюємося з контрагентом електронними документами та підписуємо їх електронним цифровим підписом. Однак у договорі не передбачили цього або передбачили обмін лише документами в паперовій формі. Які є ризики для підприємства, яке відображає в обліку витрати на підставі саме електронних документів?

РІШЕННЯ

Можливість використовувати електронні документи потрібно обов’язково передбачити в договорі. Інакше органи ДПС можуть не визнати цих документів під час перевірки з відповідними наслідками в податковому обліку. Окрім того, суд не прийме такі е-документи як належний доказ. Підкажемо, як діяти в цій ситуації, щоб не наразитися на ризики.

Можливість обмінюватися електронними документами (далі — е-документи) передбачає стаття 207 Цивільного кодексу України (ЦК). Якщо бажаєте використовувати е-документи, обов’язково зазначте це в договорі з контрагентом. При цьому всі сторони договору мають погодити таку можливість.

Наприклад, покупець під час укладання договору наполягає, щоб вся...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Download materials
Page search