Електронні документи з контрагентом: чи обов’язково передбачати в договорі

Договірні відносини
5 вересня 2024 року
|
1 хвилину Читати
user icon
Ірина Константинова
юрист-експерт із податкового обліку Експертус Головбух, Київ

СИТУАЦІЯ

Обмінюємося з контрагентом електронними документами та підписуємо їх електронним цифровим підписом. Однак у договорі не передбачили цього або передбачили обмін лише документами в паперовій формі. Які є ризики для підприємства, яке відображає в обліку витрати на підставі саме електронних документів?

РІШЕННЯ

Можливість використовувати електронні документи потрібно обов’язково передбачити в договорі. Інакше органи ДПС можуть не визнати цих документів під час перевірки з відповідними наслідками в податковому обліку. Окрім того, суд не прийме такі е-документи як належний доказ. Підкажемо, як діяти в цій ситуації, щоб не наразитися на ризики.

Можливість обмінюватися електронними документами (далі — е-документи) передбачає стаття 207 Цивільного кодексу України (ЦК). Якщо бажаєте використовувати е-документи, обов’язково зазначте це в договорі з контрагентом. При цьому всі сторони договору мають погодити таку можливість.

Наприклад, покупець під час укладання договору наполягає, щоб вся...

  • Open ChapterЗміст