Коли та як складати первинні документи

Договірні відносини
18 квітня 2023 року
|
1 хвилину Читати

Перелік відомостей, які має містити первинка (обов'язкові та додаткові реквізити). Правила оформлення та дата складання первинних документів. Строки зберігання. Способи виправлення помилок для паперових та електронних первинних документів. Умови для вилучення документів. Відповідальність за відсутність первинки

user icon
Віктор Онищенко
експерт з обліку та оподаткування, кандидат економічних наук, Чернігів
user icon
Олена Сердюк
провідний експерт з податкового обліку Експертус Головбух, кандидат економічних наук, Київ

Первинні документи є основою для підтвердження господарських операцій. Розповімо, якими мають бути «ідеальні» первинні документи та як виправити допущені в них помилки.

Які відомості має містити

Щоб бухгалтери могли перевірити достовірність даних у документах, законодавці затвердили обов’язкові реквізити первинного документа. Тобто графи, що мають бути у будь-якому первинному документі та які неодмінно потрібно заповнювати.

Зверніть увагу

Будь-який первинний документ має містити обов’язкові реквізити

Первинні документи можна складати у паперовій або в електронній формі.

Обов’язкові реквізити первинних документів встановлює частина 2 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV (далі — Закон про бухоблік). Перелік не надто великий, тому наведемо його повністю:

  • назва документа (форми);
  • дата складання;
  • назва підприємства, від імені якого склали документ;
  • зміст, обсяг, одиниця виміру господарської операції;
  • посади і ...
add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Download materials
Page search