Чи можна складати первинні документи у комбінований спосіб

Договірні відносини
21 червня 2022 року
|
1 хвилину Читати
user icon
Олена Озерова
керівник експертної групи Експертус Головбух, Київ

СИТУАЦІЯ

На підприємстві складають первинні документи за допомогою програми автоматизації, проте деякі реквізити заповнюють вручну. Чи мають юридичну силу документи, що їх склали у такий спосіб? Чи можна у документі, що створила програма, виправляти помилки коректурним способом?

РІШЕННЯ

Первинні документи створюють у письмовій або електронній формі (п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.1995 № 88; далі — Положення № 88). Під документом, створеним у письмовій формі, розуміють документ, не лише заповнений вручну, а й:

  • створений у програмі автоматизації та роздруковоаний;
  • у якому особи проставили власноручні підписи (без електронного підпису).

Електронними вважають лише документи, створені з дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг (п. 2.3 Положення № 88). Отже, маєте повне право коректурно виправляти помилки у документах, створених за допомогою програм автома...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Download materials
Page search