unique document
Унікальний документ від Експертус

Цей документ доступний виключно для преміум-передплатників системи «Експертус Юрист Компанії». Дякуємо за довіру!

Підписання первинних документів: три проблемні ситуації та варіанти їх розв’язання

Корпоративне управління
5 березня 2024 року
|
1 хвилину Читати

Типові проблемні ситуації, перед якими може постати бухгалтер, коли підписує первинні документи, та варіанти їх розв’язання. Факсиміле замість підпису. Підпис тимчасового виконувача обов’язків замість директора. Уповноваження бухгалтера підписувати акти 

user icon
Ірина Константинова
юрист-експерт із податкового обліку Експертус Головбух, Київ

У бухгалтера підприємства часто виникають запитання щодо первинки, які, на перший погляд, здаються нескладними та незначними, але можуть призвести до негативних наслідках у відносинах як із податківцями, так і з контрагентами.

Розглянемо декілька таких типових ситуацій, проаналізуємо правове поле, в якому має діяти платник, і запропонуємо можливі варіанти вирішення проблем.

Ситуація 1. Факсиміле замість підпису

Коли сторони укладали договір, не погодили, чи використовуватимуть факсиміле. Постачальник проставив на первинних документах факсиміле замість підпису. Чи дійсна в такій ситуації видаткова накладна?

Аналіз проблеми

Використовувати факсимільне відтворення підпису для оформлення первинних документів дозволено в порядку, що встановлюють закон, інші акти цивільного законодавства (п. 2 Положення про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.1995 № 88; далі — Положення № 88). Так, під час вчинення правочинів факсиміле допускає...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Download materials
Page search