У бухгалтера підприємства часто виникають запитання щодо первинки, які, на перший погляд, здаються нескладними та незначними, але можуть призвести до негативних наслідках у відносинах як із податківцями, так і з контрагентами.
Розглянемо декілька таких типових ситуацій, проаналізуємо правове поле, в якому має діяти платник, і запропонуємо можливі варіанти вирішення проблем.
Ситуація 1. Факсиміле замість підпису
Коли сторони укладали договір, не погодили, чи використовуватимуть факсиміле. Постачальник проставив на первинних документах факсиміле замість підпису. Чи дійсна в такій ситуації видаткова накладна?
Аналіз проблеми
Використовувати факсимільне відтворення підпису для оформлення первинних документів дозволено в порядку, що встановлюють закон, інші акти цивільного законодавства (п. 2 Положення про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.1995 № 88; далі — Положення № 88). Так, під час вчинення правочинів факсиміле допускає...