unique document
Унікальний документ від Експертус

Цей документ доступний виключно для преміум-передплатників системи «Експертус Юрист Компанії». Дякуємо за довіру!

Підписуємо документи в системі електронного документообігу, коли директор відсутній

Корпоративне управління
8 жовтня 2024 року
|
1 хвилину Читати

Як діяти, коли керівник не має змоги підписати документи, наприклад, перебуває у відпустці, відрядженні, на лікарняному тощо? З електронним документообігом та різними КЕП посадових осіб виникає багато запитань щодо правомірності поставлених підписів. Підкажемо, як передати повноваження підписувати документи на час відсутності керівника та уникнути ризиків

user icon
Ірина Константинова
юрист-експерт із податкового обліку Експертус Головбух, Київ

Керівник юрособи, як і решта працівників, має право на відпустку, може захворіти тощо. У статусі керівника він за законом представляє юрособу без довіреності, підписує будь-які документи (в т. ч. первинку) та виконує повний функціонал виконавчого органу. Якщо на підприємстві впроваджений електронний документообіг (наприклад, у системі М.E.Doc, FlyDoc, Вчасно тощо), керівник у т. ч. підписує й електронні документи.

Розберімося, чи має право інша посадова особа користуватися електронним ключем керівника. І як діяти, коли директора немає:

  • тимчасово — у відпустці або відрядженні, на лікарняному тощо;
  • постійно — керівник звільнився, його несподівано мобілізували або він десь зник.

Як передати право підпису іншій посадовій особі

Керівник за законодавством є виконавчим органом підприємства. Його права та обов’язки прописані в Цивільному кодексі України та інших актах законодавства. Але в них ніде не записано про призупинення повноважень директора на час тимчасової відсутності. До того ж ані...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Download materials
Page search