Факсиміле на документах: коли допустиме

Корпоративне управління
26 липня 2024 року
|
1 хвилину Читати

У діяльності підприємства можуть виникати ситуації, коли потрібно вчинити якусь дію чи завізувати документи, а керівника на місці немає. У таких випадках зазвичай використовують факсиміле. Та чи завжди можна ним скористатися, розповімо у консультації

user icon
Наталія Васильченко
юрист, Київ

У процесі госпдіяльності часто постають запитання, чи можливе використання факсиміле підпису директора на документах бухгалтерського обліку? На яких ще документах можна проставляти факсиміле, а на яких — ні, і чому? Які нормативні акти встановлюють правила використання факсиміле й чи потрібно видавати про це інструкцію, наказ чи розпорядження? Відповіді на них знайдете тут і зараз.

Де можна застосовувати

Чинне законодавство не містить чіткого визначення термінів «факсиміле» та «факсимільний підпис», як і не врегульовує порядку їх використання. Свого часу на цьому акцентувало увагу і Держпідприємництво у листі від 12.01.2005 № 145.

І сьогодні ситуація, на жаль, не змінилася, хоча використання факсиміле як досить оперативного і зручного способу ідентифікації у господарській діяльності й надалі залишається привабливим. Але поодинокі застереження щодо застосування факсиміле для візування тих чи тих документів все ж таки трапляються у деяких нормативно-правових актах.

Насамперед визначимося...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Download materials
Page search