Хто підписує касові документи, якщо у штаті немає бухгалтера

Корпоративне управління
5 березня 2024 року
|
1 хвилину Читати
user icon
Наталія Васильченко
юрист, Київ

СИТУАЦІЯ

На підприємстві у штатному розписі немає посади бухгалтера, а право підпису касових документів делегували менеджерам. Чи можна у ВКО, ПКО і касовій книзі, де має бути підпис головного бухгалтера, зазначати «Не передбачена» або «Посада відсутня»?

РІШЕННЯ

Замість головного бухгалтера підписувати ПКО та ВКО можуть інші працівники (у т. ч. менеджери), яких уповноважив на це керівник підприємства (наказом про надання права підписувати касові ордери). Головне — укласти з такими працівниками договір про повну матеріальну відповідальність.

Таку можливість прямо передбачають пункти 25, 42 та 45 Положення про ведення касових операцій в національній валюті, затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2017 № 148 (далі — Положення № 148).

Згідно з пунктом 44 Положення № 148 керівник підприємства для здійснення функцій касира може також прийняти рішення щодо виконання таких функцій працівником іншого підприємства, залученого на підставі укладеної угоди на надання послуги з надання перс...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Download materials
Page search