Як оформлювати первинку під час війни

Договірні відносини
6 травня 2022 року
|
1 хвилину Читати

Первинні документи не лише містять дані про госпоперацію для бухобліку. Під час війни бухоблікова первинка — основа податкового обліку. Проте через бойові дії чи окупацію первинні документи надходять від контрагентів із запізненням або неналежно оформленими. Розглянемо, як працювати з первинкою під час війни

user icon
Олена Озерова
керівник експертної групи Експертус Головбух, Київ

Первинні документи є основою бухгалтерського обліку, підставою для податкового обліку та розкриття інформації у фінансовій і податковій звітності.

Під час війни їх роль зростає, адже первинні бухгалтерські документи не лише підтверджують доходи/витрати для обчислення податку на прибуток, а й замінюють податкові та акцизні накладні. Як під час воєнних дій складати первинку, своєчасно її опрацьовувати і вести бухоблік — розповімо далі.

Первинка у мирний час

Первинний документ — це документ, що містить відомості про господарську операцію, тобто інформацію про зміни у структурі активів, зобов’язань та власного капіталу підприємства (ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV; далі — Закон про бухоблік).

Для потреб оподаткування платники ведуть облік доходів, витрат та інших показників, щоб визначати об’єкт оподаткування та/або податкові зобов’язання. Для цього слугують первинні документи, регістри бухобліку, фінзвітність та інш...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Download materials
Page search