Первинні документи є основою бухгалтерського обліку, підставою для податкового обліку та розкриття інформації у фінансовій і податковій звітності.
Під час війни їх роль зростає, адже первинні бухгалтерські документи не лише підтверджують доходи/витрати для обчислення податку на прибуток, а й замінюють податкові та акцизні накладні. Як під час воєнних дій складати первинку, своєчасно її опрацьовувати і вести бухоблік — розповімо далі.
Первинка у мирний час
Первинний документ — це документ, що містить відомості про господарську операцію, тобто інформацію про зміни у структурі активів, зобов’язань та власного капіталу підприємства (ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV; далі — Закон про бухоблік).
Для потреб оподаткування платники ведуть облік доходів, витрат та інших показників, щоб визначати об’єкт оподаткування та/або податкові зобов’язання. Для цього слугують первинні документи, регістри бухобліку, фінзвітність та інш...