unique document
Унікальний документ від Експертус

Цей документ доступний виключно для преміум-передплатників системи «Експертус Юрист Компанії». Дякуємо за довіру!

Як податківці аналізують ваші ТТН

Сфери діяльності
14 лютого 2025 року
|
1 хвилину Читати

Коли податківці перевіряють підприємство, неправильно складена ТТН стає проблемою саме за тими операціям, де підприємство було покупцем. Адже якщо операцію визнають нереальною, доведеться попрощатися з витратами і з податковим кредитом із ПДВ. Тому пропонуємо подивитися на ТТН очима податківців

user icon
Олена Сердюк
провідний експерт з податкового обліку Експертус Головбух, кандидат економічних наук, Київ

Товарно-транспортна накладна (ТТН) є первинним документом (Закон України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-III, далі ― Закон № 2344). Вона слугує:

  • для обліку —
    • виконаної роботи;
    • товарно-матеріальних цінностей (ТМЦ) на шляху їх переміщення;
  • розрахунків за перевезення вантажу;
  • оприбуткування та списання ТМЦ;
  • складського, оперативного та бухгалтерського обліку.

ТТН як первинний документ, що підтверджує факт перевезення, тим самим підтверджує витрати на перевезення і власне факт операції постачання.

ТТН — не єдиний первинний документ, що підтверджує операцію постачання. Необхідні також договори, видаткові накладні, сертифікати відповідності тощо. Тому коли податківці ухвалюють рішення, чи визнати операцію такою, що насправді відбулася, вони аналізують усі документи за операцією в комплексі.

У ТТН контролери насамперед приділяють увагу тому:

  • чи заповнені обов’язкові реквізити зі статті 48 Закону № 2344. Якщо вони не заповнені, ТТН втрачає статус первинного документа;
  • ...
add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Download materials
Page search