Чи можуть директор і головбух підписувати касові документи у відпустці

Корпоративне управління
5 березня 2024 року
|
1 хвилину Читати

Директор і головний бухгалтер у відпустці мають відпочивати, а не підписувати касові документи. Зайвий «трудоголізм» не минеться — підприємство оштрафують. Деталі — у консультації

user icon
Тетяна Нижник
видавець Цифрового видавництва Експертус, експерт з питань бухгалтерського обліку та оподаткування, Київ

СИТУАЦІЯ

Директор і головний бухгалтер підприємства перебували у відпустці. На цей час право підпису нікому не передали. Касові документи вони підписували, перебуваючи у відпустці. Чи можуть контролери висунути претензії?

ВІДПОВІДЬ

Так, можуть.

Директор і головний бухгалтер — наймані працівники підприємства, Вони оформлені за трудовим договором, який передбачає, у т. ч., право працівника на відпочинок — відпустку. Відпустка — це звільнення працівника від роботи на певний період для забезпечення його відпочинку або соціальних потреб зі збереженням за ним місця роботи і посади.

Відповідно, у період відпустки керівник і головний бухгалтер не можуть виконувати посадових обов’язків. Бо відпустка — форма відпочинку, гарантована всім працівникам (ст. 45 Конституції України).

Якщо директор або головний бухгалтер, перебуваючи у відпустці, підпишуть касові документи, контролери під час перевірки можуть визнати такі папери недійсними. Наприклад, якщо «несанкціонований» підпис буде на прибутковому...

  • Open ChapterЗміст