Розглянемо дії бухгалтера залежно від обставин, через які трапилася надзвичайна ситуація.
Якщо документи згоріли під час пожежі
Ваші документи згоріли: в офісі або місці відповідального зберігання документів сталася пожежа. У результаті оригінали документів (наприклад установчих, кадрових, договорів, первинки тощо) неможливо відновити, а контролер вимагає їх пред’явити.
Що робити
Насамперед задокументуйте факт виникнення пожежі — складіть відповідний акт і опис втрачених документів у довільній формі. Їх мають підписати члени комісії, створеної спеціально для встановлення відсутніх документів. Бажано, щоб склад комісії налічував три особи. До участі в роботі комісії можете запросити представників державного пожежного нагляду (Державної служби України з надзвичайних ситуацій).
Якщо згоріли первинні документи підприємства, упродовж п’яти днів письмово повідомте про це податковий орган за місцем свого обліку (п. 44.5 Податкового кодексу України; ПК). Форму такого повідомлення не затверджен...