Як діяти у разі втрати документів через форс-мажор

Корпоративне управління
19 лютого 2024 року
|
1 хвилину Читати

Прийшла виїзна перевірка, а контролерам пред’явити нічого — документи втрачені. Так може статися з різних причин — пожежа, повінь, крадіжка. Але контролер напосідатиме: пред’явіть документи, ви зобов’язані забезпечити їх збереження. Дивіться, що пред’явити контролерам, аби вони не подумали, що ви втратили документи навмисне

user icon
Наталія Васильченко
юрист, Київ

Розглянемо дії бухгалтера залежно від обставин, через які трапилася надзвичайна ситуація.

Якщо документи згоріли під час пожежі

Ваші документи згоріли: в офісі або місці відповідального зберігання документів сталася пожежа. У результаті оригінали документів (наприклад установчих, кадрових, договорів, первинки тощо) неможливо відновити, а контролер вимагає їх пред’явити.

Що робити

Насамперед задокументуйте факт виникнення пожежі — складіть відповідний акт і опис втрачених документів у довільній формі. Їх мають підписати члени комісії, створеної спеціально для встановлення відсутніх документів. Бажано, щоб склад комісії налічував три особи. До участі в роботі комісії можете запросити представників державного пожежного нагляду (Державної служби України з надзвичайних ситуацій).

Якщо згоріли первинні документи підприємства, упродовж п’яти днів письмово повідомте про це податковий орган за місцем свого обліку (п. 44.5 Податкового кодексу України; ПК). Форму такого повідомлення не затверджен...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Download materials
Page search