СИТУАЦІЯ
24.02.2022 підприємство отримало попередню оплату за товар. Ціну договору визначили в гривні на дату оплати з прив’язкою до курсу євро. Поставити товари наразі не маємо змоги, тож вирішили розірвати договір і повернути кошти. Покупець вимагає повернути суму за курсом євро до гривні на дату повернення (тобто станом на листопад 2022 року). Курс інвалюти значно зріс. Чи правомірні вимоги покупця?
РІШЕННЯ
Вимоги покупця неправомірні. Пояснимо чому.
Із запитання не зовсім зрозуміло, хто саме вирішив розірвати договір — постачальник і покупець разом чи лише постачальник. Оскільки покупець «вимагає повернути суму за курсом євро», робимо висновок, що це спільне рішення сторін.
Розірвати договір можна лише за згодою сторін, якщо інше не встановили договором або законом (ст. 651 Цивільного кодексу України; ЦК).
|
«У разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено догово... |