Головбух разом із керівником підприємства має вирішити, хто отримуватиме первинку від контрагентів. Тобто які відділи (підрозділи) і які працівники особисто відповідатимуть за таку співпрацю. Зафіксуйте чіткий розподіл функцій у положеннях про відділи (підрозділи) та у посадових інструкціях працівників.
Які є групи контрагентів
Контрагентів варто розподілити на постачальників (продавців) та замовників (покупців), а також на дві групи — значущі і не дуже. Головним критерієм для такого розподілу оберіть загальну суму договорів купівлі-продажу, що укладали з контрагентами за певний період. Скажімо, за рік. Вирішіть, яка сума контракту для підприємства є суттєвою.
Є ще один варіант розподілу контрагентів на групи. До групи значущих можна включити тих, виконання договорів із якими гарантовано приносить мінімум прибутку. Розмір базового прибутку визначте разом із керівником підприємства, проаналізувавши фінзвітність, калькуляції собівартості тощо.
Решта контрагентів потрапить до групи менш з...
