СИТУАЦІЯ
Чи можуть директор і головний бухгалтер підписувати договори та первинні документи (акти виконаних робіт, накладні, бухгалтерські довідки тощо) під час своєї відпустки? Чи визнають такі документи чинними під час перевірки?
ВІДПОВІДЬ
Ні, під час перебування у відпустці, директор і головбух не можуть підписувати документи. Інакше є ризик, що податківці вважатимуть такі документи нечинними з усіма відповідними наслідками. Адже за законом на час відпустки працівник (керівник, головний бухгалтер тощо) звільняється від виконання своїх трудових обов’язків.
Директор і головний бухгалтер підприємства насамперед є посадовими особами, які перебувають із підприємством у трудових відносинах, що регулюються нормами трудового законодавства України (зокрема, Кодексом законів про працю України; КЗпП). Тобто, за загальним правилом, директор і головний бухгалтер є найманими працівниками підприємства, Вони оформлені за трудовим договором, який передбачає, в т. ч., право працівника на відпочинок —...