СИТУАЦІЯ
У штаті підприємства є посади бухгалтера та головного бухгалтера. Головбух звільнився, його посаду плануємо скоротити. Обов’язки головбуха виконуватиме директор. Як оформити покладання обов’язків головбуха на директора, щоб не виплачувати доплату?
РІШЕННЯ
Рекомендуємо перекласти обов’язки головбуха не на директора, а на звичайного бухгалтера. Пояснимо чому.
Якщо головбух звільнився, а нового не прийняли або його посаду скоротили, то на період, допоки немає головбуха, маєте призначити особу, яка відповідатиме за бухгалтерський та податковий облік на підприємстві (ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV (далі — Закон про бухоблік).
Є два варіанти, за яких директор може виконувати функції бухгалтера.
Варіант 1. Якщо посаду головбуха взагалі скоротили, єдиний варіант — обрати форму організації бухобліку, що передбачає частина 4 статті 8 Закону про бухоблік. Це коли бухгалтерський облік та звітність веде безпосереднь...