Як подати скаргу на реєстраційні дії: роз’яснення Мін’юсту

Листопад 2025
13 листопада 2025 року
|
2 хвилини Читати

Скарги на суб’єктів державної реєстрації розглядатимуть лише за умови дотримання вимог до їх оформлення

user icon
Редакція системи «Експертус Юрист компанії»
Цифрове видавництво Експертус

Розгляд скарги у сфері державної реєстрації — це регламентована законодавством процедура, яка дає змогу захистити права громадян та суб’єктів господарської діяльності. Мін’юст розглядає такі звернення, лише якщо вони оформлені відповідно до вимог.

Щоб забезпечити своєчасне розглядання скарг і уникнути пропуску строків, дотримуйтеся основних правил, які нагадує Мін’юст.

Куди й на кого можна подати 

Скаргу можна подати на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора чи суб’єкта державної реєстрації — до Мін’юсту, його територіальних органів або до суду. Підстави — закони України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV та «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-IV.

Мін’юст розглядає:

  1. Скарги на дії державного реєстратора при здійсненні реєстраційних дій.
  2. Скарги на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Мін’юсту.
  3. Повідомлення про несанкціоноване використання ідентифікаторів доступу реєстраторів до державних реєстрів.

Як оформити 

Скаргу подавайте письмово або в електронній формі з кваліфікованим електронним підписом.

У скарзі зазначте:

  • прізвище, ім’я, по батькові (або найменування) скаржника;
  • місце проживання (місцезнаходження), номер телефону та/або електронну адресу;
  • суть (реквізити) рішення, дій або бездіяльності, що оскаржуються;
  • обставини, якими обґрунтовується порушення прав скаржника;
  • прохання (вимоги) скаржника;
  • дату складення та підпис.

До скарги додайте копії документів, що підтверджують порушення, а якщо скаргу подає представник — довіреність або інший документ, що підтверджує повноваження.

Зверніть увагу


Якщо подали скаргу з порушенням вимог — її повертають не пізніше ніж через 15 днів після надходження. Проте повернення не позбавляє права подати скаргу повторно

Перебіг строку оскарження зупиняється з дня подання скарги до дня її повернення. Подання скарги не зупиняє дію оскаржуваної реєстраційної дії.

Як подати 

Подати скаргу маєте змогу:

Поштою: вул. Архітектора Городецького, буд. 13, м. Київ, 01001.

Особисто:

  • вул. Євгена Сверстюка, 15 (1-й поверх, скринька для прийому скарг Офісу протидії рейдерству);
  • вул. Архітектора Городецького, 13;
  • пров. Рильський, 10, м. Київ.

Електронною поштою: [email protected], [email protected]

Зверніть увагу

Експертус Юрист компанії — це...

1700+
консультацій про юридичний захист бізнесу та управління ризиками: від договірної роботи до перевірок контролюючих органів

1600+
зразків документів

Розділ «Судова аналітика»
Огляди та аналіз судових рішень

Сервіс письмових відповідей на запитання
Безлімітно

Кому підійде: приватні компанії, КНП, держоргани, ОМС

Для того, щоб ви швидше ознайомилися з основними розділами та функціоналом системи, перегляньте ВІДЕООГЛЯД,— це не забере більше 2 хв.

  • Open ChapterЗміст